Du er ikke logget ind

Jeg har allerede en profil.

Log ind

Det er første gang jeg logger ind.

Opret bruger

Startdato
10. marts 2019

Slutdato
9. marts 2020

10 af 500 støtter
Skjult bruger
"Reklamer ja tak"-skilt i fremtiden
Skjult bruger for 8 måneder siden

Forbud eller indskrænkning af omdelte reklamer. Hvis ikke totalt forbud mod omdelte reklamer (papir/pap), så burde det som minimum være tilvælgelse fremfor fravælgelse.
I en tid hvor vi får afgifter på plastikposer, debat om folks fly-vaner og alle de andre klimaudfordringerne er et hverdagsemne, står vi danskere stadig tilbage med et levn fra fortiden i form af omdelte reklamer. Taget i betragtning af det i årevis er bleve forsøgt at mindske forbruget af papir inden for både det offentlige, såvel som det private, så virker det fuldstændig selvmodsigende at man stadig tillader dette komplette vanvid.

End ikke guderne ved hvor mange træer og andre plantevækster, der må lade livet for, at der et par gange om ugen bliver omdelt tonsvis af pap og papir, hvis eneste funktion er at tage den korte rejse fra postkassen til skraldespanden. Reklamerne i sig selv er allerede blevet digitaliseret, hvorfor vi næppe vil leve i uvidenhed om den kommende uges tilbud, såfremt man ejer et apparat med internetforbindelse - som godt og vel alle gør i 2019.

Beklageligvis må jeg bevare illusionen om bare en smule integritet og advokerer imod et forbud, men derimod foreslå at man omvender processen, så vi i fremtiden bør sige "Reklamer ja tak" fremfor "Reklamer nej tak", hvorved vi mindsker resursespildet fordi ingen vil tage det aktive valg at få reklamer (kilde mangler), redder træerne og miljøet, slipper for at lade fremtidige generationer arbejde for slaveløn som reklamebude og diverse detailhandler undgår at smide millioner af kroner direkte ud i papircontaineren.

Stop papirvanviddet nu.